Ekonomi

Tüketiciyi Yanıltıcı Reklamlara 92,5 Milyon TL İdari Para Cezası

Ticaret Bakanlığı, tüketiciyi yanıltıcı nitelikteki reklamlar nedeniyle Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 11 ayında 92,5 milyon TL idari para cezası kesildiğini duyurdu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre; Reklam Kurulu’nun 14 Kasım 2023 tarihinde gerçekleştirdiği 339 sayılı toplantısında tüketiciyi aldatan, yanıltan, deneyim ve bilgi eksikliğinden yararlanan reklamlar ile haksız ticari faaliyetlere idari yaptırımlar uygulandı. Kurul, görüşülen 176 belgeden 153’ünü mevzuata aykırı bulurken, söz konusu reklam ve ticari faaliyetlere yönelik uzaklaştırma cezası ve toplam 16,7 milyon TL idari para cezası verilmesine karar verdi. Yılın ilk 11 ayında toplam 1838 dosya değerlendirildi. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1623 dosya hakkında, uzaklaştırma cezasına ek olarak toplam 92,5 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

KASIM AYI İNDİRİMİ REKLAMLARINA CEZA

Toplantının ana gündemini indirimli satış reklamları ve sağlık iddiaları içeren reklamlar oluşturdu. Özellikle Kasım ayında gerçekleştirilen ve ‘efsane Kasım indirimleri’, ‘harika Cuma indirimleri’ olarak adlandırılan ve pek çok üründe farklı oranlarda indirimlerin duyurulduğu satış kampanyaları Kurul tarafından incelendi. Elektronik ticarette geleneksel hale gelen ‘Kasım indirimleri’ reklamları başta olmak üzere 16 indirimli satış belgesine durdurma cezası ve toplam 2,7 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu